.

Saturday 14 May 2011

Bukan agenda utama ISMA satukan UMNO dengan PAS

BANDAR BARU BANGI, 12 Mei – “Penyatuan dan persepakatan antara pihak UMNO dan PAS bukanlah agenda utama dalam perjuangan ISMA”.

Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahman berkata demikian dalam kenyataannya kepada wakil media di sini hari ini.

Menurut beliau, agenda perjuangan ISMA ialah mendaulatkan Islam di Malaysia. Demi tujuan itu, adalah menjadi kemestian umat Islam amnya dan Melayu khususnya bersatu berganding bahu.

“Mendaulatkan Islam adalah yang lebih utama. Itulah agenda ISMA. Demi tujuan itu, adalah menjadi kemestian umat Islam amnya dan Melayu khususnya bersatu berganding bahu,” tambah Ustaz Abdullah Zaik.

Walau bagaimanapun, beliau memandang positif jika UMNO dan PAS boleh duduk semeja berbincang dan bersepakat demi kepentingan agama, bangsa dan negara.

“Saya amat bersetuju jika UMNO bersama-sama dengan PAS dapat berbincang dan bersepakat dalam hal-hal berkaitan dengan kepentingan agama, bangsa dan negara,” ujar beliau ketika mengulas isu penyatuan UMNO dan PAS yang sedang hangat ketika ini.

Sumber :  Web ISMA Pusat

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TEMPAHAN JAKET "ISMA"

RUANGAN IKLAN ISMA-JOHOR


Bagi saudara/saudari yang ingin menempah Badge ISMA, PEMBINA dan KRIM.
Bolehlah menghantar e-mel pesanan
ke
alamat krimjohor@gmail.com
dan hubungi di talian 019-331 4342.

Keterangan lanjut:-
produkismajohor.blogspot.com

Moderator - Ayuh Gerakkan Jenama ISMA, PEMBINA dan KRIM ke seluruh pelusuk dunia.