.

Monday 18 April 2011

Bertegaslah dalam isu Bible Bahasa Melayu

Kita bukan orang Arab yang boleh menerima kata-kata bahawa orang Arab jahiliyah dahulu dan orang munafik juga menggunakan nama Abdullah yang bermaksud hamba Allah,
dan menyebut nama Allah adalah mainan bibir si penyembah bahala itu. Kita juga bukan Melayu yang berada di bumi seberang.

Kita bangsa Melayu Malaysia sudah ratusan tahun menganggap kalimah Allah itu adalah kalimah milik kita dan tidak pernah mendengar orang bukan Islam melafazkan nama Allah sebagai Tuhan mereka.

Umat Melayu Muslim yang tidak mengamalkan Islam adalah besar jumlahnya, yang secara sembunyi dan yang secara terang-terangan murtad juga sejumlah bilangannya. Umat ini sudah carca marba permasalahannya dan jangan ditambah isu baru pula.

Apa perlunya kitab injil dalam bahasa Melayu dan apa muslihatnya menggunakan kalimah Allah, jika tidak sebagai senjata mengelirukan umat Melayu Islam yang sudahpun semakin jauh dari ajaran Islam sebenar. Apakah orang Kristian Cina, India atau Dayak menjadi sasaran utama pembaca bible dalam bahasa Melayu ini?

Jangan kerana politik berbagai bangsa dan agama, ada pemimpin politik Islam (samada pemerintah dan pembangkang) berlembut dengan isu ini, dan berpandangan cetek dengan mengambil pandangan Al-Qardawi bahawa orang Arab bukan Islam juga menggunakan kalimah Allah. Sedang itu adalah pandangan umum, dan tidak semestinya boleh diterima pakai oleh bangsa lain. Dan mengapa ada NGO Melayu Muslim yang ‘lembab’ dan tidak menjadi pendesak?

Mereka yang bukan Islam mengatakan inilah konsep 1 Malaysia, maka rupanya senjata dah makan tuan atau tuannya sudah berdarah tetapi katanya masih sedikit!

Syabas kepada Mufti Perak dan Selangor yang sangat tegas dengan isu ini.

Oleh: Dr Yusof bin Abbas,
ISMA Port Dickson

Blog: Bio-Perubatan Ibadah

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TEMPAHAN JAKET "ISMA"

RUANGAN IKLAN ISMA-JOHOR


Bagi saudara/saudari yang ingin menempah Badge ISMA, PEMBINA dan KRIM.
Bolehlah menghantar e-mel pesanan
ke
alamat krimjohor@gmail.com
dan hubungi di talian 019-331 4342.

Keterangan lanjut:-
produkismajohor.blogspot.com

Moderator - Ayuh Gerakkan Jenama ISMA, PEMBINA dan KRIM ke seluruh pelusuk dunia.