.

Saturday 9 July 2011

Bersih 2.0: Elak kekerasan dan provokasi

Menjelang perhimpunan Bersih 2.0 yang dirancang esok, Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) meminta agar pihak-pihak yang terlibat mengelak daripada melakukan sebarang tindakan yang berunsur kekerasan dan provokatif.

Pihak berkuasa terutamanya seboleh mungkin perlu mengelak daripada mengambil tindakan keras terhadap para peserta perhimpunan dalam usaha untuk mengawal keadaan. Tindakan sedemikian dikhuatiri akan memburukkan keadaan, malah memungkinkan perhimpunan aman yang dirancang berubah kepada konfrontasi fizikal antara kedua-dua pihak.

Pada masa yang sama, ISMA berharap agar penganjur perhimpunan, baik daripada Bersih atau pihak-pihak lain yang turut sama merancang, dapat memastikan perhimpunan mereka berlangsung dalam suasana yang aman dan terkawal. Para peserta juga diminta supaya menjauhkan diri daripada sebarang tindakan berunsur provokatif yang boleh mengeruhkan keadaan.

Akhir sekali, ISMA mengingatkan pihak-pihak tertentu yang cuba menangguk di air keruh supaya tidak mengambil kesempatan daripada perhimpunan ini untuk kepentingan sendiri, dengan merancang sebarang tindakan yang boleh mencetuskan keadaan yang tidak diingini.

Sumber : ISMA Web

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TEMPAHAN JAKET "ISMA"

RUANGAN IKLAN ISMA-JOHOR


Bagi saudara/saudari yang ingin menempah Badge ISMA, PEMBINA dan KRIM.
Bolehlah menghantar e-mel pesanan
ke
alamat krimjohor@gmail.com
dan hubungi di talian 019-331 4342.

Keterangan lanjut:-
produkismajohor.blogspot.com

Moderator - Ayuh Gerakkan Jenama ISMA, PEMBINA dan KRIM ke seluruh pelusuk dunia.